Ny side: Oldenborg3.com

torsdag 20. januar 2011

he's back!

På tirsdagens trening var det rekordhøyt oppmøte og et kjent fjes som gjorde comeback....







Jeg tusler av T-banen på Kringsjå rundt kl 20 på kvelden tirsdag 18.januar. Jeg går nedover mot treningsbanen med et stort glis. Når man heter Skeie Langeland til etternavn har man en tendens til å komme for sent til ting, men idag har jeg bestemt meg for å overraske. Spillerne har fått beskjed om å møte opp 20.15 i stedet for vanlige 20.30, slik at vi kan varme opp før og komme raskt i gang med spillinga. Gåturen nedover går i bedagelig tempo. Det er visst noe som heter lårhals på nedre del av kroppen. For eldre mennesker har denne en tendens til å knekke om man sklir og faller på isen, og det har jeg ikke lyst til.

Da jeg nærmer meg banen, skimter jeg noe ute på banen. En skadeplaget midtbaneterrier med hjertet i en klubb med røde drakter. Kjekk, med mørkt krøllete hår. Han smiler og trikser med ballen og viser glimt av god teknikk.

Jeg gnir meg i øynene. Det kan da ikke være han??? Dette er jo en sensasjon!!

"Owen Hargreaves!?" roper jeg ut.
























"Hva??? Nei, eg har ikkje sett han" ropes det tilbake.

Jeg gnir meg i øynene igjen.

"Torleif??"

"Ja, det e meg" kommer det tilbake.





Wow. Torleif. Torleif Storaas. En trivelig(!) bergenser. Øvre Ervik's Zidane. Mannen som tar 237 studiepoeng hvert år og står på sokkel hos UIO og Utdanningsdepartementet. Journalisten som har reist til de fjerneste strøk. Marinegasten. Majorstuens Jamie Oliver. I likhet med Hargreaves har mannen pådratt seg de fleste skader det går an å få. Torleif. Han som gjør at fysioterapeuter, leger og naturmedisinere i Oslo har en jobb å gå til om morgenen.

Jeg hadde gitt opp å se han tilbake på fotballbanen. Men her er han, løper rundt og kjæler med ballen. Jeg smiler og vinker. Han vinker tilbake. Jeg sender en melding til Sir Alex; "Hei Alex! jeg kan kanskje få tak i en lege som kan hjelpe deg med å få mr Hargreaves tilbake igjen på banen. Du hører fra meg"

Jeg gleder meg til trening. Klokka er 20.08. Idet jeg er i ferd med å snøre skoene mine, ser jeg en ny sensasjon, omtrent like stor som den forrige.....


LARS LANGÅS


Ikke bare er han PÅ tida til en forandring, han er faktisk FØR tida!!! Hva blir det neste??? Nå kan ting nesten ikke bli bedre.

Men det blir det. Folk spretter opp som blomstene spretter opp om våren. Vi er ikke mindre enn 25 mann. Dette er soleklart ny rekord i oppmøte. 25 mann!!!! Det er like mange som i en hel Premier League-tropp - på en trening!
Til og med vår tidligere sagnomsuste høyreving, Lars Tjelle, har tatt turen opp på Kringsjå.

Vi hører med ett mye gauling, og ser Torleif komme løpende med mye blod rundt munnen. Vi frykter en ny skade, og jeg taster "sorry, bare glem det" og skal til å trykke på SEND da Torleif kommer med forklaringen: Han var utenfor banen og skulle hente en ball som var blitt skutt ut.
Plutselig befant han seg midt i et skispor. Før han visste ordet av det, braste 6-7 pensjonister inn i han. Det viste seg at de deltok i et serierenn for Menn 65+ og kjempet om innlagte spurtpoeng. Det ble et salig slagsmål. Slag, spark, staver, ski, gebiss som fløy, briller som knuste og ben som knakk. Torleif klarte med nød og neppe å komme seg unna med bare et par knyttneveslag i munnen som resultat.


Klokka er 20.20. Vi starter med oppvarming. Utespillerne deler seg opp i mange firkanter, og jeg og Asbjørn går og varmer opp for oss selv. Erik ser oss, men klarer å holde munnen lukket. Imidlertid kommer han med en del gestikuleringer det er umulig å misforstå.




Etter 10-15 min starter vi på spillinga. Manager Andreas deler oss inn i to lag; et i svart, og et i gult. Siden han er fra samme by som Oksen Hushovd, Grimstad, spiller han selvfølgelig på det gule laget. Laget med de gule ledertrøyene har startproblemer, og gjør mange enkle feil. Blix er mer opptatt over å fortelle med- og motspillere om hvor fett det er å være forlovet enn å forsvare, og undertegnede avslutter med en glipp som suser rett inn på "Topp 10 keepertabber i 7.div-treningene uke 3, 2011." Da omgangen ebber ut, har vi ikke akkurat gjort ære på fargene, og bokfører et 2-5-tap. Undertegnede er misfornøyd med egen og lagets innsats, og uttrykker det til dels kraftig verbalt. Coach Buene truer med bøtelegging av 2 stk Cola om jeg slipper inn 5 mål i neste omgang også. 2.omgang begynner. Innsatsen fra begge lag er massiv. Folk løper som om de løper fra mannen med ljåen, og takler så det lukter svidd gummi. 2.omgang ender noe bedre enn forrige, med et knepent 2-3 tap. Andreas er litt småsur; de 2 colaene hadde smakt veldig godt nå. Treningen er ferdig, og alle løper hjem for å varme seg.


DETTE VAR SISTE ÅPNE TRENING FØR TROPPEN BLIR SATT. VI TAKKER ALLE SOM HAR MØTT OPP OG BIDRATT.

SPILLERTROPPEN 2011 BLIR PUBLISERT PÅ DISSE SIDENE LIKE OVER HELGA. GOD HELG TIL ALLE!!! :)

Ingen kommentarer: