Ny side: Oldenborg3.com

onsdag 18. august 2010

Det viktigste av alt

Det er på tide å snakke om det som virkelig er viktig her i verden. Grunnen til at vi alle egentlig spiller fotball. Jeg snakker selvfølgelig om statistikk. For hva hadde vel fotball vært uten statistikk? Jo, 22 villmenn som febrilsk prøver å få en ball inn mellom 3 stenger uten noen som helst form for registrering og systematisering av hendelsene. Grøss. Nok snakk. Let's get to business.

2,4 mål pr. kamp. Ja, folkens, dere vet hvem jeg snakker om. Nok en gang må unge Ropstad trekkes frem i lyset for sine utenomjordiske iskalde avslutningsferdigheter. Selv Solskjær må vel ha noe å lære av denne mannen. Forrige kamp: 3 touch. 3 mål. 25 mål totalt for Oldenborg 3. Nestemann har 7... Med sine 17 mål på 7 kamper denne sesongen gir det et snitt på over nevnte 2,4 mål pr. kamp. Selv ikke Messi, Villa eller klysa Ronaldo er i nærheten av en slik statistikk. Noen må ringe Drillo. NÅ!

22 kamper for Oldenborg 3. Våre mest trofaste menn, ja, jeg snakker om ingen ringere enn kjekke Blix, K.A. aka "freeze motherf*****" og til nå den eneste som har ankommet en Oldenborg 3 kamp på ski: Jarleiv. Hvem får gullklokka først ved nådde 25 kamper? Coach Hallenstvedt skal visstnok ta midlene fra klubbkassa.

Tidenes servitør er foreløpig gullklokkekandidat og Frolands store sønn Jarleiv. Forøvrig også lillebror til Peder fra Froland, for de som kjenner ham. For sesongen ligger høye og mørke Alex, Jarleiv "Mr. Froland 1999" og Sid "the Body" på en delt førsteplass. Spenningen er til å ta og føle på.

stÆtz <3

4 kommentarer:

Forsvarsbauta 2 sa...

Det bør vel også legges til at Ropstad kun i en av kampene har spilt 90 min. Og at han totalt har scoret 25 mål på 255 min i fjor og 420 min i år. Totalt 675 min. Dvs han scorer hvert 27 min han spiller i Oldenborg drakta.

Også kudos til topp-3 på kampstatistikken, som bare har gått glipp av 4 kamper på snart 2 sesonger...

Langås sa...

Vel talt!

erlend, ex old 1, 2 & 3 sa...

når kommer kampreferatet fra sist kamp??
:D

Langås sa...

Det kommer, det kommer! :)