Ny side: Oldenborg3.com

søndag 10. oktober 2010

Oldenborg 3 - Huk 2: 3-4

For alle med et hjerte i Oldenborg 3 vil tiende i tiende tjueti gå inn i historiebøkene som et mørkt kapittel. Vår siste kamp i gruppespillet blandt avdelingsvinnerne var kommet, og motstanderen var formidable Huk som tidligere har hatt storspillere som Terje Håkonsen og Henrik Elvestad.

Oldenborg 3 startet i følgende formasjon:


Asbjørn


Andreas - Knut Olav - K.A.- Bjørnar


Vegard - Kåre - Jarleiv - Preben - Lars


Alex


Første omgang startet med mye usikkert spill fra begge lag, mange lange baller og mye kriging. Finspillet var en faktor som uteble hele kampen. Huk spilte kampen i røde drakter, men deres viktigste spiller og ballvinner hadde dessverre glemt drakten sin i dag, og fikk spille i svart. I enkelte perioder fungerte han også som dommer.


1-0 til Huk kommer omtrent midtveis i første omgang da det blir slått en ball på tvers mot deres høyreving, vi i blått pustet lettet ut da vi så Bjørnar nærme seg ballen som førstemann, og med en utsøkt innsideskru skrur han ballen rundt keeper. Det eneste problemet er at Bjørnar er forsvarsspiller og at keeperen var Asbjørn.


1-1 kommer ti minutter senere da Panzer-Erik har kommet inn på høyrebacken vår. Erik går fra eget forsvars, forserer alle og kommer seg helt ned til linjen før han legger ballen 19 grader ut i feltet slik vi har trent på. Der dukker Sid opp som har kommet inn på venstre ving og pirker ballen inn med høyre.


2-1 til Huk kommer ti minutter før pause. Huk sin lynraske ving skjærer inn mot Asbjørn i 16-meteren, og jeg er kjempelettet i det jeg får en tå på ballen og får sparket den ut til corner. Så hører jeg dommeren blåse, og tenkte det var litt rart å blåse for en corner da det bare pleier å vises med en arm mot hjørneflagget. Det viste seg at den tidligere nevnte Huk spilleren også hadde fått utdelt fløyte, og at han dømte straffe. For hva tror jeg fortsatt ingen andre klarer å skjønne, uansette er 2-1 et faktum.


3-1 kommer like før pause da jeg høvler ned en spiller like ved hjørneflagget og får et kanskje velfortjent gult kort. Innlegget blir slått på bakre hvor en Huk spiller header inn 3-1, og vi går til pause etter en jevnspilt omgang med dårlig uttelling og til tider unormalt mye dårlig spill fra vår side.


3-2 Kommer halvveis ut i andre omgang da Sid nok en gang er fremme og pirker inn en redusering, og de blå øyner håp. All lærdom om formasjoner er borte da vi satser alt fremover, og like etterpå kommer Huk alene igjennom og vipper over Asbjørn til 4-2.


Like før slutt reduserer Vegard på en ny corner hvor han skyter på en retur fra ca 20 meter. Dessverre ebber kampen ut i 4-3 til Huk, og vårt fjerde tap for året er et faktum.


Ikke nok med det fikk jeg mitt andre gule og dermed rødt da dommeren kommer for å takke meg for kampen. Årsaken var visstnok usportslig opptreden ved at jeg ikke tok ut hånden øyeblikkelig, og mitt første røde på mange herrens år er dermed et faktum.


BB-prisen ble utdelt allerede i pausen til Huk sin spiller i svart da han vant ballen og frispark for de i situasjoner ingen kunne skjønne hvordan han greide å dømme mot Oldenborg spillerne. Alt i alt gjorde han en innsats til 10 på børsen hvis du er Huk-fan, og objektivt sett en innsats som ville ført til steining i land som Iran og Sverige.


Men, selv om dommeren leverer det dårligste jeg har sett en dommer gjøre noen gang, så må også vi gå i oss selv. Jeg med flere leverer en innsats vi ikke kan være bekjent av. Personlig mener jeg Preben, Sid, Alex og Erik leverer en god kamp, mens vi andre allerede er langt inn i vinterpausen. Vi, og kanskje særlig jeg gir dommeren unødvendig mye fokus, og spiller ikke fotball før vi begynner å bombardere feltet deres med innlegg ti minutter før slutt.


Nå tar vi avslutningen i morgen, så møtes vi med friske bein litt senere i vinter. Takk, hei,


Trivia: Det ble observert en mindre dårlig organisert ungdomsgjeng i nærheten av Valle Hovin i dag. Ryktene skal ha det til at dette var noen Langås og Jarleiv hadde leid inn til å ordne noen interne problemer i klubben. For dere veit det gutta, at ett oppgjør hadde for dere opplevdes omtrent slik -



1 kommentar:

Bjørnar sa...

Tar stor del av dette tapet på min kappe. Jeg gir oss et dårlig utgangspunkt med slikt klønete forsvarsspill.