Ny side: Oldenborg3.com

torsdag 3. februar 2011

Oldenborg 3-lunsj på Blindern....en sann glede!




På forrige trening lanserte Lars "Oldenborg 3-Blindern-lunsj", et konsept som visstnok allerede hadde vært et par ganger. Undertegnede, i god oppmann-ånd, fant ut at han måtte sjekke dette ut og kvalitetssikre det. Min største frykt var at "Blindern-lunsj" var et dekknavn for tull og fanteri og sverting av klubbens gode navn og rykte. Det viste seg heldigvis å være langt fra sannheten.



Det var med en viss spenning og usikkerhet jeg tuslet oppover mot Universitetet i Oslo, også kjent som Blindern, Norges største utdanningsinstitusjon for morgendagens helter. På dette stormfulle og ukjente hav fant jeg en redningsbøye; et kart!
På forhånd hadde jeg fått beskjed om å møte på "Caféen" på Blindern, men på nevnte kart var det ikke noe som lignet på dette.
Derimot var det en haug med bygninger som var oppkalt etter sannsynligvis ganske prominente forhenværende forkjempere for høyere utdanning i vårt herlige sosialdemokrati.
Henrik Wergelands hus, Onkel Toms Hytte, Helga Enghs leilighet osv.


(undertegnedes hjembygd)

Dette var mildt sagt overveldende for en enkel sjel fra en vestlandsbygd der hele befolkningen kunne bodd i et av disse svære kompleksene. Jeg måtte ty til noe jeg ikke liker; å ringe og spørre om veien. Torleif forklare og guidet på mesterlig vis, og jeg fant til slutt fram til "Caféen", som lå i Peder Ankers bolig (eller hva det nå het).

Jeg gikk mot "bordet med de kjekkeste guttene" (sitat Torleif), og der så jeg selve kremen på Blindern;

- Joachim, den joviale gutten fra telemarks dype skoger
- Erik, Sarpsborgs store sønn
- Lars, mannen med flest offsider i norsk seriesystem de 2 siste årene
- Bjørnar, backen som av uforståelige grunner fikk et perlemål annulert på forrige tirsdags trening
- Torleif, gategutten fra Åsane

Stemninga var meget god, og latter og gode replikker satt løst. Erik hadde tegnet et slags tankekart som viste hvilke linker alle spillerne på Oldenborg 3 hadde med hverandre, og taktikk, toppscorerbets og didaktikkens plass i fysikkundervisning var blant temaene som ble tatt opp.

Lunsjen varte og rakk, og etterhvert var det på tide å bryte opp.


Jeg fikk så æren av å bli introdusert for en av de bedre lesestedene her i byen; Universitetsbliotektet, av selveste Langås, den staute frolending. Dette stedet kan på det varmeste anbefales, med god luftkvalitet, godt lys og store bord. Etter noen timer tok vi en liten pause, og Lars tok fram gitaren sin og drog i gang allsang utenfor.



Magisk!

Senere på dagen fikk jeg også innblikk i Lars sin mørke fortid som spillnerd, da han inviterte likesinnede til LAN-event via facebook.

Takk for en meget trivelig lunsj, gutter! Jeg kan på det varmeste anbefale dette til dere studenter på Oldenborg 3.

2 kommentarer:

Langås sa...

En ære å ha deg med oss, Legend!

Langås sa...

Hvis noen ønsker gitarakkordene til "Kumbaya, my Lord" er det forøvrig bare å ta kontakt.