Ny side: Oldenborg3.com

mandag 18. mai 2009

Oldenborg 3 - Bislett 2

Oldenborg 3 vs Bislett 2 (H)

5.serierunde
Bjølsenfeltet 2
14.mai 2009



20.14: 22 mann står på en åker. Mindre oppegående personer vil kanskje tro at de venter på ordre fra mannen i blå jakke på siden om at de skal begynne å sette poteter i åkeren. Men nei....de skal faktisk spille fotball på denne åkeren, bedre kjent/beryktet/fryktet som Bjølsenfeltet 2. Undertegnede er glad han slipper å spille på dette underlaget, som for keepere er farligere enn all verdens angrepsspillere med tanke på å unngå baklengs (det er ikke så ofte undertegnede klarer å unngå baklengs uansett underlag, red.anm :D ). Et tosifret antall tilskuere gleder seg til å se noe av det ypperste norsk fotballs grunnfundament (8.div menn) kan by på; Oldenborg 3.

Start-11'er;

4-3-3 (fra venstre):
Urke
Grøtteland - Ødegaard - Riska - Rasmussen
Kleivene - Øie - Jacobsen
Kolstad - Mosdøl - Langås

Benk:
Drivdal, Andresen (ikke Martin, selv om noen av supporterne mener han hører hjemme på dette nivået), Tjelle, Ropstad

20.15 - Et av lagene (husker ikke hvilket) tar avspark.
4. min - Bislett 2 går rett i angrep; god redning av Urke
11.min - Fint innlegg fra KA som en 197 cm høy setesdøling header utenfor
12.min - Langås jobber knallhardt og vinner ballen; 197 cm høy setesdøling har ditto god svingradius på høyrebenet og får dermed til et bra skudd fra 20 m som keeper redder
14.min - Bislett 2-dude kommer alene med Urke. Sunnmøringen med en kanonredning! Undertegnede klapper og roper entusiastisk, til tross for at etter dette ser veien til keeperplassen lengre ut en noensinne.
15.min - setesdølingen er dårlig trent og klager på strekk og vil av...
16.min - Barske Sid ser at dama hans akkurat har ankommet sidelinja. Han skyter fram brystkassen, utstøter primatbrøl og slår en fin cross inn i feltet som ingen får hodet på.
20.min - Morten, leiesoldaten vår (170? cm), kommer inn for setesdølen (197 cm). Ingen vits i å si at vi bør prøve å spille mer langs bakken nå. Dette er i seg selv et meget interessant prosjekt, da alskens sandhauger og jordhull sjelden fører til at pasningene kommer til ønsket adresse. Langås lar ikke Bislett 2's forsvarsrekke få ro et sekund.
21.min - Jarleiv med et meget frekt innlegg, 170 cm sørlending header utenfor.

Ingen har lyst til å ta rollen som Knut Olav 2.0 i luftrommet. Innoverskrudd corner; Morten header utenfor.


Vi skulle hatt flere høye folk (slik som han her) på laget enn den ene vi har...

23.min - 1-0!!!!! Morten setter ballen i mål etter at Jarleiv har tråklet seg gjennom forsvaret og sendt avgårde en forløsende pasning.
25.min - lang ball opp fra Bislett 2. Blix er dessverre ikke like rask som Usain Bolt og havner på etterskudd, men Øystein redder med en flott beinparade; den 3.knallredninga så langt i kampen.
26.min - Sid viser seg fram igjen med et flott løp og innlegg. Håper dama hans kan komme på hver kamp framover.
29.min - unge lovende Grøtteland med et løp inn i feltet som starter fra bak midtstreken. Avslutningen går i nettveggen. Vi er nærme 2-0 nå.
32.min - Vegar header utenfor alene med keeper.
34.min - Som vanlig prosedyre har vært i ca hver kamp til nå, blir Morten felt og får straffe!! Eksperimentet fra sist kamp (da undertegnede som keeper fikk sjansen fra straffemerket) blir gjentatt. Øystein jogger i lett driv mot straffemerket fra sitt eget felt.
34.min - 2-0!!! Øystein scorer på straffe!! Setter den til samme side som undertegnede gjorde i helga før. Forskjellen er at denne gang går ballen i mål, og keeperen går feil vei. Undertegnede begynner igjen å tenke på det mislykkede straffesparket sitt i kampen før. Steike så dårlig det var!! Lurer på om Øystein hadde spandert is på tilskuerne dersom han hadde bommet. Det får vi aldri vite.
37.min - Kjell Ingolf er kommet innpå for å score mål for Oldenborg 3 og trekke potensielle velgere på sidelinjen til å stemme KRF i høst. Politikeren skyter utenfor på sin første sjanse.
40.min - Oldenborg 3 får corner. Lars Tjelle går for å slå den inn. Blix går inn i feltet mens han roper mot sidelinjen at han kommer til å score.
40.min - 3-0!!!! Blix(!!!!) Mye klabb og babb i feltet etter corneren. Blix header inn mot mål og ballen går inn via et ukjent antall motspillere. Blix mener han bør krediteres for scoringen, mens flere av supporterne, m.a. en Oldenborg 1-spiller (som i likhet med undertegnede bommer på straffe med jevne mellomrom) mener at det bør bli registrert som selvmål.
Funny facts; Dette var Blix sitt første mål i 11'er kamp på 6 år!!!
42.min - 4-0!!!! Kjell Ingolf! Kjell viser seg som en politiker som holder løftene sine og putter ballen i kassa. Morten med assist.

Stem KRF i år du også, så lover Kjell både mer bistand til u-land og flere mål til Oldenborg 3 :)

I pausen er stemninga god og alle hjerter gleder seg, men coach Øyvind krever full innsats i de siste 45 og enda flere mål.
Ca 15 tilskuere + innbytterne står på sidelinja.

46.min - Bislett 2 åpner i høyt tempo. De er hissige på å slå tilbake nå. Mange engelske ukvemsord hagler når ballen ikke spretter dit de vil. Fyttigrisen for en dårlig bane...men når jeg tenker meg om er det sikkert minst like ille på tilsvarende nivå i fotballen på de kazakhstanske stepper eller under den stekende solen i Burkina Faso.
47.min - Fruen til KA har ankommet i pausen, og KA vil imponere henne. Avanserer framover på banen til han blir plukket ned på 25 m.
49.min - KA header en motspiller(!!!) flott gjennom, men Øystein slår til corner. Corner inn, Vegar klarerer skudd på strek.
50.min - motspiller ligger nede. Undertegnede synes at motstandernes keeper ligner på Petr Cech. Han har ihvertfall vært meget solid for Bislett 2 og har en stor del av æren for at de ikke har mer enn 4 baklengs så langt.
51.min - Morten slår ballen på ene siden av backen og prøver å løpe forbi på andre. Backen er treig, men stor som en middels truck, så Morten kommer ikke forbi.
53.min - Blix skal prøve å dempe ballen elegant, men det ender med at han demper den med pungen!!! Sidelinjen bryter ut i hysterisk latter. Det så bare helt utrolig teit ut :D
56.min - KRF-politikeren fyrer av et skudd like hardt som kritikken mot den rødgrønne regjeringen, og "Cech" må gi corner.
57.min - Sid's finter på venstrekanten er IKKE egnet til å imponere dama.
60.min - Ole, Lars Ingar, Jarleiv og Vegar dominerer på midtbanen. Lars Tjelle på flere fine løp.
61.min - Bjørnar og KA har full kontroll på venstresiden.
63.min - Bislett 2 klarerer et skudd på streken.
64.min - Morten skyter i stanga. Sid er sur fordi han ikke fikk ballen...ønsker veldig å imponere dama nå...
Publikum begynner å bli utålmodige...de vil se flere mål.

65.min - Bislett 2 hamrer et frispark fra 20 meter i tverrligger!!!
66.min - Sid imponerer omsider dama (og oss andre). Er sterk i duell på midstrek, setter fart og avanserer med ball og kommer med et bra innlegg der vi gjerne skulle hatt 197 cm strekkskadet setesdøling i enden av ballbanen.
67.min - Kjell dribler seg forbi et par mann, men skyter over. Gaute Tengesdal på sidelinjen erklærer misnøye med husvertens mangel på kulde framfor mål.
68.min - Vegar med stor sjanse for n'te gang i kampen. Mottar en fin pasning fra Morten, men klarer (som vanlig) ikke å score. Den mannen er rett og slett vaksinert mot å score...Oldenborg 3's svar på Manchester United's Anderson (god i det meste, men ikke framfor kassa).
71.min - Oldenborg 3 styrer.
73.min - KA vil vise fruen at han kan heade både hardt og langt. Dessverre er han veldig retningsvill i heade-øyeblikket, og sender nok en gang en god ball til motspiller på løp. Ballen er heldigvis for oss litt for lang, og Øystein viser stor ro i situasjonen (noe undertegnede ABSOLUTT ikke ville gjort); demper ball utenfor 16-m og slår en kontrollert pasning til Bjørnar.
75.min - Økning i tilskuermassen med 20%. Regn selv ut hvor mange personer det blir :D
KA og Bjørnar bytter ofte posisjon, og KA har MANGE fine (og ikke minst LANGE) løp på venstrekanten. Disse blir imidlertid aldri belønnet med pasninger fra lagkamerater, og returløpene blir desto kjipere.
80. Bjørnar tar tunneller på 2(!) motspillere på vei framover. Høy underholdningsverdi! :D
Kampen ebber ut med at Vegar og Kjell brenner flere gode og semi-gode sjanser.

Tilskuerne tar bølgen når laget går av banen. Stor stemning :) Oldenborg tar sin 4.seier på 5 kamper :D

Stor takk til laget for en god forestilling (som burde gitt flere mål) og til:

alle supporterne som dukket opp...vi setter stor pris på dere!! :)

-Erlend

2 kommentarer:

Forsvarsbauta 2 sa...

Fantastisk bra referat Erlend !!!

Anonym sa...

Bislett gikk rett i angrep etter 4 min... den er fin;)

Moro at det går veien! Hvordan er mulighetene å spille på 3.laget hvis man har stått over for 1.laget?

Hilsen pirkete 1.lagsspiller (nr.6)