Ny side: Oldenborg3.com

onsdag 9. mai 2012

Hva Langås EGENTLIG gjør i disse dager...


Flere har nok lagt merke til at mannen, myten og legenden Lars Langås ikke har vært til stede de siste ukene, verken på trening, kamp eller i kommentarfeltet. I en sådann situasjon er det ikke rart at ryktene spretter opp som knopper om våren. Hva gjør Langås? Hvor er han? Har han flyttet til Madagaskar? Har han fått en 30-års krise og gått tilbake til ungdommen, dvs låst seg inne hjemme og LAN'er til alle døgnets tider? Er han skadet? Har han blitt suspendert av klubben? Har han sluttet? Spekulasjonene er mange. Selv sier Lars at han har gått i et selvpåført eksil for å skrive masteroppgave om bakgrunnen for at de spansktalende bruker et ?-tegn som er snudd speilvendt (eller er det opp-ned?). Sannheten viser seg imidlertid å være en helt annen....
Facebook kan brukes til så mangt, så også til å snoke i folks liv. Undertegnede er ikke helt fremmed med Facebook-konseptet, og er innom en gang i ny og ne. En slik gang, dvs idag, var det en sak som umiddelbart fanget min oppmerksomhet;

Lars Langås tagget i et bilde. Dette måtte jeg se nærmere på...

Var det tatt på et masterrom på Blindern? Eller jungelen på Madagaskar?
Hvordan var Lars kledd? Hvordan så han ut? Hadde han est moderat ut etter måneder med stillesitting, kaffedrikking, sene netter og usunn mat? Var det bilde av han som drar i gang allsang for ekstatiske studenter ute på Enchofs Ulrikkes Plass? I verste fall; kanskje bilde av vår nr 7 i en annen klubbdrakt?



Dette var det jeg fant:

- En plakat som oppfordrer til party og upassende kroppsbevegelser, med en tilsynelatende dvask kropp påmontert et hode:


LARS LERVIK LANGÅS, omtalt som "DJ Ken" (håper for Vårherres skyld det ikke er han som er Barbie-Q)

Med ett falt bitene på plass. Selvfølgelig. Masterstudiet er bare et skalkeskjul. Showmannen, det musikalske talentet, karismatiske Lars Langås. Selvfølgelig er han DJ Ken, en kjent DJ sådan.

Det er jo vår, sol og blå himmel og snart sommer. Høysesong for wild and wet beach parties, russen er i gang, tusenvis av festivaler starter snart. Et raskt google søk på DJ Ken får maskina nesten til å knele. Dette er selvfølgelig noe som tar mer enn den tilmålte norske arbeidsdagen på 7,5 timer. Ikke rart at Lars ikke har vært å se i det siste! Han DJ'er rundt og sprer god stemning blant unge i vårt langstrakte land!

Og jeg som trodde vi var kamerater i Oldenborg 3, åpne om ting og oss selv. Dette hadde jeg ikke snøring på. Tanken på vår ving som står bak en miksepult med alt for store hodetelefoner og spiller, får det til å rykke i mine særdeles usynkroniserte danseføtter. Dette må både jeg og flere få oppleve - DJ Ken live!
Dessverre er det eneste vi får vite, er at beachparty med DJ Ken er på en fredag - verken tid eller sted. Det er vel det som må til for å unngå lignende tilstander man så på østkanten i dag:

Så, Lars oppfordringen er gitt; HVOR og NÅR spiller du? Jeg har nå satt av hver eneste fredag fram til sommeren.

(og vi håper å få sett deg på trening eller kamp etterhvert! Og, vi må få til musikkvideo i år!)





2 kommentarer:

eriqsandro sa...

http://youtu.be/4cg0M3VU6K4

Utrolig hva sminke kan gjøre..

Langås sa...

Jeg innser at slaget er tapt. Jeg kapitulerer. Selvfølgelig skriver jeg ikke masteroppgave. Jeg er for øyeblikket på verdensturné med David Guetta. Det vil si, det er egentlig David Guetta som er på turné med meg. "DJ Ken feat. David Guetta".

For øyeblikket nyter jeg livet her på Fiji. Vi har et par show til her før det er Sydney neste. Og deretter Påskeøya. Og så Bouvetøya. Det føles liksom riktig å avslutte turneen i hjemlandet.

Har selvfølgelig hatt med meg personlig trener hele veien. Hun heter Rihanna, ei koselig jente som er flink til å synge. Så formen er med andre ord på topp.

Er snart tilbake på løkka igjen, gutta, frykt ikke. Da blir det endelig orden på statsen igjen.

Ser frem til å se dere alle igjen. Gode klemmer fra solsengen.